78 Civil Szemle 2024/1

Szociális dominancia, fenntarthatóság, trauma, reprodukciós munka, patriarchatus, planetáris korlátok,  Ecological trauma, social dominance, sustainability, reproductive work, patriarchy, planetary boundaries, nonprofit szektor, egyetemisták, karriercélok, karrierorientáció, karriertervek, Non-profit sector, higher education students, career goals, career orientations, career plans, Területi közigazgatás, Békés Vármegyei Kormányhivatal, Vöröskereszt, véradás, önkéntesség, Territorial administration, Government Office of Békés County, Red Cross, blood giving, volunteership, Klímamozgalom, közösségi erdősítés, keretezés, erőforrás mobilizáció, politikai lehetőségstruktúra, climate movement, community afforestation, framing, resource mobilization, political opportunity structure, Lassú város koncepció, fenntartható iskolába járás, pedibusz, bicibusz, közösségi mobilitás, közösségszervezés, Slow city concept, sustainable walking to school, pedibus, bicycle bus, community mobility, community organisation, Zene, Williams-szindróma, zeneterápia, zenei nevelés, civil szervezetek, inklúzió, Music, Williams syndrome, Music therapy, Music education, NGOs, Inclusion, Civil társadalom, harmadik szektor, régió, szociális gazdaság, szociális vállalkozás, Civil society, third sector, region, social economy, social enterprise, civil társadalom, Montenegró, kormány, politikaalkotás, EU-integráció, Civil society, Montenegro, government, policymaking, EU integration, Gazdaság, demokrácia, jogállamiság, gazdaságfejlesztés, szociális jólét, Economy, Democracy, Rule of Law, Economic Development, Social Welfare, Közösségfejlesztés, szociodráma, előítélet, sztereotípia, konfliktuskezelés, csopoporttöbblet, akcióómódszer, Community development, sociodrama, prejudice, stereotype, conflict resolution, group surplus, action-focused method,

007. Különszám 2023/7 Civil Szemle

Civil szféra, nonprofit szektor, társadalmi vállalkozás, vállalkozói kompetenciák, vállalkozásoktatás, Civil society, non-profit sector, social entrepreneurship, entrepreneurial competences, entrepreneurship education, Innovációs ökoszisztéma, helix-modell, harmadik szektor, innováció-kommunikáció, Innovation ecosystem, helix model, third sector, innovation communication, Civil szektor, nonprofit szervezetek, alapképzések, mesterképzések, kimeneti követelmények, Civil sector, non-profit organizations, bachelor’s degrees, master’s degrees, exit requirements, HRM, szervezetfejlesztés, szakképzés, modellváltó egyetem, nonprofit szervezet, HRM, organisational development, vocational education and training, model-changing university, non-profit organization, Felsőoktatás, szervezeti kultúra, civil szervezetek, felelősségvállalás esélyegyenlőség, Higher education, organisational culture, NGOs, responsibility, equal opportunities, Munkaértékek, preferencia-sorrend, munkavállalói elégedettség, munkavállalói attitűd, humánerőforrás, modellváltó egyetem, nonprofit szervezet, Work values, preference order, employee satisfaction, employee attitudes, human resources, model-changing university, non-profit organization, Törökország, Alkotmányok, alapítványok, szociális szolgálat, hátrányos helyzetű csoportok, Türkiye, Constitutions, Foundations, Social Service, Disadvantaged Groups, Törökország, Demokrata Párt, civil társadalom, ipar, civil társadalom, magánszektor, Türkiye, Democratic Party, industry, civil society, private sector, Pedagógushiány, pedagógusképzés, Teach For All, Teacher shortage, teacher training, Digitalizáció, digitális fejlődés, humán tőke, DESI, civil szervezetek, Digitalization, digital development, human capital, DESI, NGOs, Idegen nyelvek oktatása, társadalmi igény, Act on the Promotion of Education of Critical Foreign Languages, Dél-Korea, HUFS, Foreign language education, social demand, Act on the Promotion of Educa-tion of Critical Foreign Languages, South Korea, HUFS, Integrált STEM-oktatás, módszertani újítások, digitális tananyagfejlesztés, civil szervezetek, Integrated STEM education, methodological innovations, digital curriculum development, civil society organisations

  

005 különszám 2023/5 Civil Szemle

Civil society, local elections, the Third Republic of Poland, democracy, voter turnout, NGO, Civil társadalom, helyhatósági választások, Harmadik Lengyel Köztársaság, demokrácia, részvételi arány, civil szervezetek, Civil society, social changes, democratic development, pluralism, Civil társadalom, társadalmi változások, demokratikus fejlődés, pluralizmus, Hungary, civil society organisations, parties, opposition, Magyarország, civil szervezetek, pártok, ellenzék, Pluralization, Macedonian Right, VMRO–DPMNE, Nation Builders, Pluralizáció, macedón jobboldal, VMRO–DPMNE, nemzetépítők, Slovakia, political parties, digital world, social media, Facebook, Szlovákia, politikai pártok, digitális világ, közösségi média, Facebook, Croatia, COVID–19, HDZ, corruption, public distrust, NCHFTCP, Horvátország, COVID–19, HDZ, korrupció, közbizalmatlanság, NCHFTCP, Democracy, digital parties, filter bubble, populism, left-right cleavage, Demokrácia, digitális pártok, szűrőbuborék, populizmus, bal-jobb hasítás, Information and Communication Technologies, Information Society, Network Society, Pirate Parties, Információs és kommunikációs technológiák, információs társadalom, hálózati társadalom, kalózpártok, civil society, Save Romania Union, elections, anti-corruption, anti-system party, populism, Civil társadalom, Save Romania Union, választások, korrupcióellenes, rendszerellenes párt, populizmus, Democratization, new parties, multiethnic community, civil society, local community, Demokratizálódás, új pártok, többnemzetiségű közösség, civil társadalom, helyi közösség, Fake news, democracy, strategic communication, political parties, disinformation, Álhírek, demokrácia, stratégiai kommunikáció, politikai pártok, dezinformáció, Populism, socio-economic determinants, political parties, correlation, parliament, elections, Populizmus, társadalmi-gazdasági meghatározók, politikai pártok, korreláció, parlament, választások, Social conservatism, authority, Alliance for the Union of Romanians, voters’ perceptions, Társadalmi konzervativizmus, tekintély, Szövetség a Románok Szövetségéért, választói felfogás,   

004 különszám 2023/4 Civil Szemle

Indigeneity, indigenous women, Latin America, cholas, transgressive tactics, Őshonosság, őslakos nők, Latin-Amerika, chola, transzgresszív taktikák, Gender roles, perception on women, populism, ethno-nationalist, familialism, ultra-Orthodoxism, Nemi szerepek; nők megítélése; populizmus; etnonacionalizmus; családcentrikusság; ultraortodoxizmus,Western Balkans, European Union enlargement; European funds, normative power, conflict resolution, Nyugat-Balkán, Európai Unió bővítése, európai alapok, normatív hatalom, konfliktuskezelés, Europeanization, Serbia, social learning, passive enforcement, civil society organizations, Európaizáció, Szerbia, Koszovó, társadalmi tanulás, passzív érvényesítés; civil társadalmi szervezetek, North Macedonia, civil society, identity; minority; Greece, Bulgaria, EU, Észak-Macedónia, civil társadalom, identitás, kisebbség, Görögország, Bulgária, EU, Conflict, Armenia, Azerbaijan, civil, society, perceptions, Konfliktus, Örményország, Azerbajdzsán, civil társadalom, megítélések, Civil society, refugees, social acceleration; deceleration, synchronization, conflict, Civil társadalom, menekültek, társadalmi felgyorsulás, lassulás, szinkronizálás, konfliktus, Protests, civil, society, Romania, governance, legislative, judiciary, Tüntetések, társadalom, civil; Románia, kormányzás, törvényhozó, igazságszolgáltatás, Conflict, resolution, celebrities, multidisciplinary, war, Russia, Ukraine, Konfliktus, megoldás, hírességek, multidiszciplináris, háború, Oroszország; Ukrajna, Civil society, conflict, citizens’ mobilization, humanitarian aid, Konfliktus, megoldás, hírességek, multidiszciplináris; háború; Oroszország; Ukrajna, Social media; civic movements; populism, Facebook, elections, Közösségi média, civil mozgalmak; populizmus, Facebook, választások, Hydrosolidarity, Water Security, Sustainable Water Management, Hidroszolidaritás; vízbiztonság, fenntartható vízgazdálkodás, Global citizenship education, online education, Romanian university education, Delphi method; comprehensive approach in education, Globális állampolgári oktatás, online oktatás, román egyetemi oktatás, Delphi-módszer, átfogó szemlélet az oktatásban

006. Különszám 2023/6 Civil Szemle

Intézményi kultúra, eredményesség, oktatók, felsőoktatás, teljesítmény-értékelés, Institutional culture, efficiency, lecturers, higher education, performance evaluation, Egyetemi társadalmi felelősségvállalás, egyetemek harmadik missziója, egyetemi közösségi szerepvállalás, University social esponsibility, the third mission, community engagement, Digitális oktatás, szakképzés, felsőoktatás, IKT, e-Bánki, Digital education, vocational education and training, higher education, ICT, e-Banki, Mesterséges intelligencia, oktatás, digitális kompetenciák, helyettesítés vagy fejlesztés, Artificial intelligence, education, digital competencies, substitution or enhancement, Digitális kompetencia, stratégiai elemzés, digitális kompetencia mérése, digitális jó(l)ét, digitális szakadék, Digital literacy, strategic analysis, digital competence measurement, digital wellbeing, digital divide, Digitális egyenlőtlenség, információszegénység, oktatás, modell, társadalom, Digital inequality, information poverty, education, model, society, COVID–19, hátrányos helyzet, hátránykompenzáció, digitális oktatásból kimaradók, COVID–19, disadvantaged people, compensation for disadvantages, digital education dropouts, Pedagóguspálya, pedagógushiány, pedagógusképzés, Teacher career, teacher shortage, teacher training, Oktatási egyenlőtlenségek, méltányos pedagógia, reziliencia, oktatási esélynövelés, mentortanárképzés, Educational inequalities, equitable pedagogy, responsiveness, educational empowerment, mentor teacher training, Esélyegyenlőség, civil szerepvállalás, eredményesség, változásmenedzsment, fogyatékosság, felsőoktatás, Equal opportunities, civic participation, effectiveness, change management, disability, higher education, Neveléstörténet, reformpedagógia, nőnevelés, Családi Iskola, Nemesné Müller Márta, History of education, reform pedagogy, women’s education, Family School, Márta Nemesné Müller, Arisztokraták, szociális érzék, társadalmi szerepvállalás, filantróp, Aristocrats, social sense, social engagement, Civil szervezetek; egyházi alapítvány; waqf; jogintézmény; Malajzia, NGOs; church foundation; waqf; legal institution; Malaysia,   

77 Civil Szemle 2023/4

Bihor County, Sălaj County, interdisciplinary approach, active citizenship, history, economy, eco-tourism, Civil society, migration, Europe, neighborhood, cooperation, Bihar megye, Szilágy megye, interdiszciplináris megközelítés, aktív állampolgárság, történelem, gaz-daság, ökoturizmus, Civil society, migration, Europe, neighborhood, cooperation, Civil társadalom, migráció, Európa; szomszédság, együttműködés, European Union, Regionalism, Euroregion, Carpathian Euroregion, Hungary, Poland, Romania, Slovakia, Ukraine, Európai Unió, Regionalizmus, Eurorégiók, Kárpátok Eurorégió, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia, Ukrajna, Cross-border cooperation, socio-economic growth, social actors, Határon átnyúló együttműködés, társadalmi-gazdasági növekedés, társadalmi szereplők, Republic of Moldova, Democratization, Development of Civil Society, Civil Society Organizations, Moldovai Köztársaság, demokratizálódás, civil társadalom fejlődése, civil társadalmi szervezetek, Ukraine, EU candidate countries, perceptions, Russian war, Civil Society Organisations, Ukrajna, EU tagjelölt országok, percepciók, orosz háború, civil társadalmi szervezetek, Albania, North Macedonia, Civil Society, Democracy, Rule of Law, Albánia, Észak-Macedónia, civil társadalom, demokrácia, jogállamiság, Civil Society, Montenegro, European Union, Normative Power, Europeanization, Civil társadalom, Montenegró, Európai Unió, normatív hatalom, európaizáció, Republic of Moldova, European Union, Civil Society, Eastern Partnership, Democratization, Moldovai Köztársaság, Európai Unió, civil társadalom, Keleti Partnerség, demokratizálódás, Civil Society, Crisis, EaP, EU Integration, Civil társadalom, válság, keleti partnerség, EU-integráció, Democratic Resilience, Eastern Europe, Civil Society, Ukraine, Demokratikus reziliencia, Kelet-Európa, civil társadalom, Ukrajna, Accession to the EU, Preparation of Accession, Negotiations, Civil Society, Romania, EU-csatlakozás, csatlakozás előkészítése, tárgyalások, szereplők, civil társadalom, Románia, Eastern Europe; Social Media; Populism; The Alliance for the Union of Romanians; Political Self-perception; Political Engagement, Kelet-Európa; közösségi média; populizmus; Szövetség a Románok Szövetségéért; politikai önfelfogás; politikai elkötelezettség, Civil Society, Civil Society Organizations, Social Media, TikTok, Civil társadalom, civil társadalmi szervezetek, közösségi média, Civil Society, European Integration, Europeanisation, Civil társadalom, európai integráció, európaizáció

76 Civil Szemle 2023/3

Marc-Uwe Kling; QualityLand; disztópia; adatosítás (datafikáció); algoritmusok; digitális lábnyom; online buborékok, Marc-Uwe Kling; QualityLand; dystopia; datafication; algorithms; digital footprint; filter bubbles, Ifjúsági részvétel; állampolgári aktivitás; civil; szocializáció, Youth participation; civic activism; civil; socialisation, Blog; civil újságírás; digitális technológia; okostelefon; technológiai determinizmus; web 2.0., Blog, citizen journalism; digital technology, smartphone; technological determinism; Web 2.0., Szűkülő terek; tevékenységi tipológia; kvantitatív módszer; regionális felmérés; civil szervezetek, Shrinking spaces; activity typology; quantitative method; regional survey; civil organizations, Romák; társadalmi integráció; vallásosság; megtérés; Hit Gyülekezete, Roma; social integration; religiosity; conversion; Faith Church, Idősek háztartása; társas támogatás; interpretáció, Elderly household; social support; interpretation, Nonprofit; szociális szervezetek; szociális törvény; Magyar Máltai Szeretetszolgálat, Non-profit; social organisations; social law; Hungarian Charity Service of the Order of Malta,  Teljes gőzzel előre kapitalimus; negatív externáliák; pszichológiai stressz; jóléti társadalmak; túlszabályozottság; alulszabályozottság; Fekete-hattyú elmélet, jogelmélet; stresszmentes élet, “Full-throttle” Capitalism; negative externalities; psychological stress; welfare societies; overregulation; underregulation; “Black-Swan” theory; legal theory; live stress-free, Emberi erőforrás gazdálkodás; munkaerő-piac; diszkrimináció; nők, Human resources management; labour market; discrimination; women, On-site learning; Centropa; neveléstörténet; kérdőíves kutatás; zsidóság története, On-site learning; Centropa; History of education; questionnaire; History of Judaism, Önkéntesség; karitatív tevékenység; művészet; segítségnyújtás; motiváció, Volunteering; charitable activity; art; assistance; motivation, Társadalmi tőke; közösségfejlesztés; közművelődési intézményrendszer; közösségi művelődés; társadalmiasított működésmód, Social capital; community development; public culture institutes, community education; socialized mode of operation, Szabó Máté; 1968; társadalmi mozgalmak; ombudsman, Máté Szabó; 1968; social movements; ombudsman,

75 Civil Szemle 2023/2

Indigeneity; indigenous women; Latin America, cholas; transgressive tactics, Őshonosság, őslakos nők; Latin-Amerika; chola; transzgresszív taktikák, Gender roles; perception on women, populism; ethnonationalist, familialism, ultra-Orthodoxism, Nemi szerepek, nők megítélése; populizmus; etnonacionalizmus; családcentrikusság; ultraortodoxizmus, Western Balkans; European Union enlargement; European funds, normative power; conflict resolution, Nyugat-Balkán; Európai Unió bővítése; európai alapok; normatív hatalom; konfliktuskezelés, Europeanization; Serbia; social learning; passive enforcement; civil society organizations, Európaizáció; Szerbia; Koszovó; társadalmi tanulás; passzív érvényesítés; civil társadalmi szervezetek, North Macedonia; civil society; identity; minority; Greece; Bulgaria; EU, Észak-Macedónia; civil társadalom; identitás; kisebbség; Görögország; Bulgária; EU, Conflict; Armenia; Azerbaijan; civil; society; perceptions, Konfliktus; Örményország; Azerbajdzsán; civil társadalom; megítélések, Civil society; refugees, social acceleration; deceleration; synchronization; conflict, Civil társadalom; menekültek; társadalmi felgyorsulás; lassulás; szinkronizálás; konfliktus, Protests; civil; society; Romania; governance; legislative; judiciary, Tüntetések; társadalom; civil; Románia; kormányzás; törvényhozó; igazságszolgáltatás, Conflict; resolution; celebrities; multidisciplinary; war; Russia; Ukraine, Konfliktus; megoldás; hírességek; multidiszciplináris; háború; Oroszország; Ukrajna, Civil society; conflict; citizens’ mobilization; humanitarian aid, Konfliktus; megoldás; hírességek; multidiszciplináris; háború; Oroszország; Ukrajna, Social media; civic movements; populism; Facebook; elections, Közösségi média; civil mozgalmak; populizmus; Facebook; választások, Hydrosolidarity; Water Security; Sustainable Water Management, Hidroszolidaritás; vízbiztonság; fenntartható vízgazdálkodás, Global citizenship education; online education; Romanian university education; Delphi method; comprehensive approach in education, Globális állampolgári oktatás; online oktatás; román egyetemi oktatás; Delphi-módszer; átfogó szemlélet az oktatásban,

74 Civil Szemle 2023/1

dialogikus emlékezet, dialogic memory, kollektív emlékezet, collective memory, kritikai szempontrendszer, criteria of critical thinking, részvételi akciókutatás, Participatory Action Research, személyes történelem, personal history, érintetti narratíva, narratives of stakeholders, láthatatlan történet, invisible story, láthatatlan történelem, invisible history, civil szervezeti boom, NGO boom, cigány–magyar, Roma/Gypsy-Hungarian, magyarországi cigányság helyzete, The situation of the Roma population in Hungary, államszocializmus, state socialism, asszimilációs kényszer, the pressure to assimilate, lokális viszonyok, local relations, cigánykérdés, „the „”Gypsy question”””, atipikus szocialista iparváros, atypical socialist industrial city, roma civil szervezet, Roma NGOs, pro-roma civil szervezet          Pro-Roma NGOs, etnikai alapú szerveződés, Ethnic Community-Based Organizations, reprezentáció, representation, társadalmi önismeret, social self-awareness, települési diszkrimináció, discrimination in the settlement, települési asszimiláció, assimilation in the settlement, szegregátum, segregated area/residential segregation, hátrányos helyzet, disadvantaged situation, zsugorodó város, shrinking city, térbeli- társadalmi egyenlőtlenségek, socio-spatial inequalities

73 Civil Szemle 2022/4

korporációk társadalmi felelőssége, jogosultság, erkölcsi cselekvés, irónia, reménytelenség, Corporate social responsibility; legitimacy; moral action; irony; despair, társadalmi felelősség; minőségfejlesztés; eredményesség; változásmenedzsment; projektszemlélet, Responsibility; quality improvement; effectiveness; change management; project approach,  Elektromobilitás; fenntarthatóság; civil szervezetek; elektromobilitás népszerűsítése; kommunikáció, Electromobility; sustainability; NGOs, promotion of electromobility; communication, Globális felmelegedés; elektromobilitás; elektromos auto; kormányzati ösztönzők, Global warming; electromobility; electric car; governmental incentives, Társadalmi felelősség; nemzetközi együttműködés; hatóságok; határokon átnyúló együttműködés; testvérvárosi kapcsolatok; Bihar megye, Social responsibility; international cooperation; public authorities; cross-border cooperation; twinning; Bihor County, CSR; USR; harmadik misszió; diaszpóra; magyar diaszpóra; migráció; magyarok külföldön; hálózat; projekt; Pécsi Tudományegyetem Diaszpóra Projekt Hálózat, Diaspora; Hungarian diaspora; Hungarians abroad, network; project; Diaspora Project Network of the University of Pécs, Társadalmi felelősség; felelős felsőoktatás; képzés; integráció; együttműködés, Social responsibility; responsible higher education; training; integration; cooperation, Korporációk társadalmi felelőssége; Makovecz Ösztöndíjprogram; magyar nyelvű oktatás, corporate social responsibility; Makovecz Scholarship Program; teaching in Hungarian, Egyetemi társadalmi felelősségvállalás; szakképzés; szakmaipedagógus-képzés, University social responsibility; vocational training; vocational teacher training, Fenntartóváltás; Diplomás Pályakövetési Rendszer; felsőoktatás, egyetemi társadalmi felelősségvállalás, Change of ownership; Graduate Career Tracking System; higher education; university social responsibility (USR), Felsőoktatás; alkalmazott tudományok; harmadik misszió; társadalmi felelősségvállalás; beágyazódás; regionalitás, Higher education; applied sciences; third mission; social responsibility; embeddedness; regionality,